Bevásárló kosár
A kosarad jelenleg üres.

Jön a fizetős Facebook? Nehogy már!

2019-08-30 10:44:48 | Domokos Péter

Igen, igen, tudjuk a Facebook egyes szolgáltatásai már most is fizetősek, de a Mark Zuckerberg vezette gigacég egy érdekes változást eszközölt a bejeltkező nyitóképernyőjén.

A regisztráció felirat alatt eddig az "Ingyenes és az is marad" szlogen fogadott, amit most lecseréltek. Na mire is? Látszik, hogy Te is ritkán jelentkezel ki a Facebookodból :D

Most az áll ott, hogy "Egyszerűen és gyorsan", ami tök jó, mert szeretjük a kompakt dolgokat, de mit is jelent ez nekünk?

Leginkább semmit. De akkor mi lehet az oka ennek a változásnak?

Előfordulhat, hogy egyszerű az ügy, és Európához, azon belül is az adatvédelmi irányelvek szigorodásához (GDPR) van köze, amiben lényegében arról is szó van, hogy az adatok átadása egyfajta fizetési mód.

Ez alapján nem mondhatja magát teljesen ingyenesnek a Facebook, még ha anyagi értelemben az is, mert a felhasználó az a közösségi média felületét pénz helyett az adatainak megadásával (lájkok, érdeklődési körök, helyadatok, ismerettségi gráf) fizeti meg.

Ez alapján a cég célzott reklámokat helyez el előttük, tehát a rajtuk keresztül lebonyolított kampányok céltáblájává teszik, amit mindenki nyílt titokként kezel. Valószínű, hogy az ingyenességet ígérő felirat a szigorodó adatvédelmi paradigmák követeléseinek eleget téve került le az oldalról.

Ebből az következik, hogy...

A Facebook szinte biztos, hogy a felhasználók (és nem a cégek) számára ingyenes marad. Miért is? Egyszerűen azért, mert ezt diktálja az érdekük. Gondoljunk csak bele, mi lenne, ha kijátszanák a fizetős kártyát? Jelentősen csorbulna a Facebook felhasználók száma, ugyanis, ahogy Téged és Engem, mást is elriaszt a fizetős közösségi média gondolata is. Ebből az következik, hogy a kevesebb Facebook felhasználó kisebb hirdetési felületet jelent, tehát jóval kevesebb hirdetési bevételt is. Többet veszítenének, mint amennyit nyernének.

Ami viszont lehetséges...

Az az, hogy a Youtube-hoz hasonlóan lesznek fizetős Facebook szolgáltatások, pl: reklámmentesség, amivel úgy gondolom semmi probléma nincs, amíg opcionális.

Száz szónak is egy a vége, nem kell vészmadárkodni, mindenki nyugodtan eltékozolhatja az életét a Facebook-ot görgetve a jövőben is, méghozzá TELJESEN INGYEN! :)